Stichting Mojo51 is er voor mensen die kinderen, jongeren en jongvolwassen willen voorbereiden op een goede plek in de samenleving.
stoeien, spelen en leren
''De beste manier om kinderen tot ontwikkeling te laten komen, is ze in beweging brengen.''
Let's Move
Bewegen is ontzettend belangrijk! Je hebt het nodig om te ontwikkelen.
Maak een beweging naar de positieve kant van het leven en de zon gaat voor je schijnen. Zodra baby's beginnen met bewegen leren ze de wereld kennen. Door te bewegen houd je je lichaam fit en gezond.
Je verhoogt je spiertonus door te Bewegen, maar ook je hersentonus. Precies het goede moment om makkelijker te leren. Connectie maken met anderen gebeurt als je naar anderen toe beweegt. Door te bewegen vergroot je je wereld. Door te bewegen voel je je goed en dit heeft invloed op je gedachten en positieve gedachten veroorzaken positief gedrag.
Fedewa, A.L., & Ahn, S. (2011). The Effects of Physical Activity and Physical Fitness on Children’s Achievement and Cognitive Outcomes: A Meta-Analysis. Research Quarterly for Exercise and Sport, 82(3), 521-535. Deze meta-analyse toont aan dat er een positieve relatie is tussen lichamelijke activiteit en academische prestaties bij kinderen.
Stoeikruimels is er voor kinderen van 4 t/m 12 jaar
Stoeikruimels is een bewegingsles waarbij leren en bewegen gecombineerd wordt.
Stoeikruimels ondersteunt het aanleren van allerlei vaardigheden. Door de juiste oefeningen te selecteren voor de doelen die je met de kinderen in je les hebt, kun je niet alleen gericht specifieke sociale, cognitieve en motorische vaardigheden ontwikkelen bij kinderen, maar ook ondersteuning bieden bij taal, rekenen en andere schoolvakken.
​
Of het nu gaat om empathie, communicatie, samenwerking of conflictoplossing, het aanleren van taal, op tijd stoppen of doelgerichte oefeningen helpen kinderen deze vaardigheden te begrijpen en te versterken. Met stoeikruimels geef jij het kind de kans die op een leuke, speelse en makkelijke manier te leren.
Grieco, L.A., Jowers, E.M., & Bartholomew, J.B. (2009). Physically Active Academic Lessons in Elementary Children. Preventive Medicine, 49(5), 336-341. In dit onderzoek werd gekeken naar de reacties van kinderen op academische lessen waarbij fysieke activiteit was geïntegreerd. Kinderen gaven aan dat ze de lessen leuk vonden en dat ze zich meer betrokken voelden bij het leren.
Er zijn twee varianten stoeikruimels
school
Voor scholen, die gym, leerstof en sociale en cognitieve vaardigheden willen combineren.
zorg
Voor verzorgers en begeleiders, die door bewegen, voelen en ervaren kinderen verder willen ondersteunen bij hun ontwikkeling.