Inspireer kinderen tot ontwikkeling
“Stoeikruimels: Een beproefde methode om kinderen samen te laten bewegen, interacteren én ontspannen. Bij de kwetsbare asielzoekerskinderen heb ik mooie resultaten gezien en hoorde ik altijd enthousiaste reacties na deelname.”
Atty Bening
Jeugdverpleegkundige, werkzaam op een AZC
Het boek is ook verkrijgbaar bij Boekscout.nl en ander online boekhandels
Jij wilt kinderen sociale vaardigheden leren. Zij willen lekker spelen.
De stoeikruimelmethode geeft je handvatten om op een speelse manier meer uit het kind te halen.
Dit boek is voor professionals en vrijwilligers, die met kinderen werken en hun de kans willen geven vaardigheden uit te breiden of bij te spijkeren, zodat ze zo meteen volwaardig mee kunnen doen in de samenleving.
Dit boek helpt je aan
-
40 weken totaal voorbereide bewegingslessen, zodat je 100% met de kinderen bezig kunt zijn.
-
leuke lessen, die je direct kunt inzetten, zodat jij kinderen spelenderwijs sociale, cognitieve en motorische vaardigheden kunt aan- of bijleren.
​​
-
lessen waar kinderen veel lol kunnen maken, zodat ze met plezier naar jouw lessen gaan.
​​
-
oefeningen, waarbij de vaardigheden beschreven staan, die een kind met deze oefeningen kan leren, zodat je zelf de les makkelijk kunt aanpassen aan wat jouw kinderen nodig hebben.​​
​​
-
een manier om kinderen te inspireren i.p.v. te motiveren.
​​
-
het geven van lessen in een groep, zodat je niet elk kind apart hoeft te zien en de kinderen gelijk in de groep met de vaardigheid kunnen oefenen.
​
-
toegang tot materialen die je in de les kunt gebruiken en voorbeeldfilmpjes uit staande lessen via een QR code in het boek.
Sociale vaardigheden leer je door met mensen om te gaan. De stoeikruimelmethode biedt niet alleen de mogelijkheid om dit te doen, maar biedt jou ook de kans om meer kinderen in één uur te helpen met hun ontwikkeling op dit gebied.
Kinderen hebben vaardigheden nodig en jij wilt hen ze leren. Maar je weet ook, dat kinderen motiveren best lastig is. Saaie theorie, elke keer naar die ene begeleider of het gevoel krijgen dat jij het probleem bent, dat is niet wat je als kind wil.
​